ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Ι

Κωδικός μαθήματος
ΕΔΔ705
Μονάδες ECTS
5
Εξάμηνο
Εξάμηνο Ζ
Κατηγορία μαθήματος
Διδάσκων καθηγητής

ΕΠΙΒΛΕΠΟΝΤΕΣ ΜΕ ΑΠΟΦΑΣΗ ΠΣΤ

Περιγραφή μαθήματος
ΓΕΝΙΚΑ
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Ερευνητικές – Συγγραφικές Δραστηριότητες 2

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

γενικού υποβάθρου, ειδικού υποβάθρου, ειδίκευσης

γενικών γνώσεων, ανάπτυξης δεξιοτήτων

ΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ – ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

Ορίζονται από το εκάστοτε Επιβλέπων μέλος ΔΕΠ, ανάλογα με τη θεματολογία της Πτυχιακής Εργασίας και το γνωστικό αντικείμενο του Επιβλέποντος.

Προϋπόθεση για την ανάληψη Πτυχιακής Εργασίας είναι να μην οφείλουν οι φοιτητές περισσότερα από δώδεκα (12) μαθήματα των τριών πρώτων ετών του Προγράμματος Σπουδών.

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: Ελληνική
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Ναι (στην Αγγλική Γλώσσα)
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα

Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Συμβουλευτείτε το Παράρτημα Α

Περιγραφή του Επιπέδου των Μαθησιακών Αποτελεσμάτων για κάθε ένα κύκλο σπουδών σύμφωνα με το Πλαίσιο Προσόντων του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης

Περιγραφικοί Δείκτες Επιπέδων 6, 7 & 8 του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων Διά Βίου Μάθησης και το Παράρτημα Β

Περιληπτικός Οδηγός συγγραφής Μαθησιακών Αποτελεσμάτων

Σκοπός της Πτυχιακής Εργασίας είναι να εισαχθούν οι φοιτητές/-τριες στη διαδικασία της επιστημονικής έρευνας, να αποκτήσουν εμπειρία στη διαχείριση επιστημονικών δεδομένων, να αποκτήσουν δεξιότητες διαχείρισης χρόνου, καθώς και να εξοικειωθούν με τη διαδικασία συγγραφής και παρουσίασης των αποτελεσμάτων της μελέτης τους ενώπιον κοινού.

 

Η Πτυχιακή Εργασία Ι επικεντρώνεται στην κατανόηση του γνωστικού αντικειμένου της ερευνητικής πρότασης, στην βιβλιογραφική ανασκόπηση του θέματος, στο σχεδιασμό της μεθοδολογίας επίλυσης (είτε αυτή είναι θεωρητική είτε πειραματική) και στην εκπαίδευση του φοιτητή/-τριας στα εργαλεία που θα χρησιμοποιήσει στη συνέχεια για την διεξαγωγή πειραμάτων ή/και θεωρητικής προσέγγισης κλπ.

Κατά την διεξαγωγή/ολοκλήρωση της Πτυχιακής Εργασίας Ι αποκτούνται τα ακόλουθα:

Γνώσεις – Ο/Η φοιτητής/-τρια διαθέτει πολύ εξειδικευμένες γνώσεις αιχμής στο γνωστικό αντικείμενο της πτυχιακής εργασίας

Δεξιότητες – Ο/Η φοιτητής/-τρια έχει αναπτύξει δεξιότητες

προσέγγισης του προβλήματος της πτυχιακής εργασίας το οποίο εμπεριέχει σαφώς στοιχεία έρευνας και καινοτομίας χρησιμοποιώντας τις γνώσεις που έχει αποκομίσει καθ’ όλη την διάρκεια των σπουδών,

επίλυσης του επιστημονικού προβλήματος μέσω θεωρητικών/πειραματικών προσεγγίσεων.

Ικανότητες – Ο/Η φοιτητής/-τρια έχει αναπτύξει την ικανότητα

να συνδυάζει τις γνώσεις και να διακρίνει και να εκτιμά πως μπορεί να εφαρμόσει τα βιβλιογραφικά δεδομένα και την προηγούμενη επιστημονική γνώση,

να επιλέγει τις κατάλληλες τεχνικές/προσεγγίσεις και να τις προσαρμόζει στο πρόβλημα που καλείται να λύσει χρησιμοποιώντας πρωτότυπη σκέψη,

να αναπτύσσει νέες στρατηγικές προσεγγίσεις για την επίλυση του θέματος της πτυχιακής εργασίας,

να αναλαμβάνει την ευθύνη για την πρόταση υλοποίησης της διπλωματικής εργασίας στο πεδίο

Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών

Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις

Λήψη αποφάσεων

Αυτόνομη εργασία

Ομαδική εργασία

Εργασία σε διεθνές περιβάλλον

Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον

Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών

Σχεδιασμός και διαχείριση έργων

Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα

Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον

Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου

Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής

Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

……

Άλλες

Ο/Η φοιτητής/-τρια έχοντας ολοκληρώσει την Πτυχιακή Εργασία θα έχει περαιτέρω αποκτήσει τις ακόλουθες ικανότητες:

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών

Λήψη αποφάσεων

Αυτόνομη εργασία

Ομαδική εργασία

Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον

Σεβασμός στη διαφορετικότητα και την πολυπολιτισμικότητα

Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου

Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής

Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Οι Πτυχιακές Εργασίες μπορεί να είναι βιβλιογραφικές επισκοπήσεις ή ερευνητικές εργασίες.

Στην Πτυχιακή Εργασία Ι, ο/η φοιτητής/-τρια με τη βοήθεια του επιβλέποντος εκπαιδευτικού προσδιορίζει τους στόχους της εργασίας και το πλάνο εργασίας που θα ακολουθήσει, αφού πρώτα διερευνήσει την διεθνή βιβλιογραφία και τεκμηριώσει την πρωτοτυπία της εργασίας. Τα δεδομένα που συλλέγονται παρουσιάζονται στον/στην επιβλέποντα/-ουσα ως προτεινόμενο σχέδιο πειραματικής ή βιβλιογραφικής έρευνας το οποίο μπορεί υλοποιηθεί με τη σύμφωνη γνώμη του. Στο επόμενο στάδιο και εφόσον η προτεινόμενη έρευνα εγκριθεί από τον/την επιβλέποντα/ουσα ο/η φοιτητής/-τρια εκπαιδεύεται στις μεθόδους και τεχνικές που περιλαμβάνονται στην πρόταση έρευνας και κάνει την απαραίτητη προετοιμασία τω πειραμάτων.

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣΠρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ. Πρόσωπο με πρόσωπο
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝΧρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές

Χρήση κατάλληλων βάσεων δεδομένων αναζήτησης

Χρήση πλατφόρμας σύγχρονης και ασύγχρονης εκπαίδευσης και επικοινωνίας

Ηλεκτρονική επικοινωνία με τους φοιτητές (e-mail)

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας.

Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ.

Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης σύμφωνα με τις αρχές του ECTS

Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Ανάλογα με το είδος και τη φύση της Πτυχιακής Εργασίας (εργαστηριακά πειράματα, μελέτη πεδίου), Αναζήτηση

Βιβλιογραφίας, Αυτοτελής Μελέτη.

125 ώρες

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης

Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες

 

Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Παράδοση και παρουσίαση ερευνητικής πρότασης.
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΕΔΔ706 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ 7ο
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΔΙΑΤΡΟΦΟΓΕΝΕΤΙΚΗ- ΔΙΑΤΡΟΦΟΓΕΝΩΜΙΚΗ

ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές

Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων

 

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

 

 

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ

ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ 2 3
ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ 1  

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

γενικού υποβάθρου, ειδικού υποβάθρου, ειδίκευσης γενικών γνώσεων, ανάπτυξης

δεξιοτήτων

 

ΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ-ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και

ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

ΕΛΛΗΝΙΚΗ

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ

ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΝΑΙ (στην Αγγλική Γλώσσα)

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ

ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)